عسل طبیعی گل راعی

عسل طبیعی گل راعی: گران‌ترین عسل دنیا در ترکیه تولید می شود

 

 

در هفته‌ای که گذشت، عسل گل راعی به‌عنوان گران‌ترین عسل دنیا در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده است. این عسل در ترکیه تولید می شود و به قیمت کیلویی ده هزار یورو فروخته می شود!

عسل گل راعی در منطقه‌ای با ارتفاع دو هزار و پانصدمتری از سطح دریا و در غارهایی به د‌ٔور از مناطق مسکونی برداشت می‌شود. گل راعی را در مناطق مرتفع اژه و مدیترانه در ترکیه پرورش می‌دهند. زنبورداران انواع عسل را دو یا سه بار در سال از کندوها برداشت می‌کنند اما عسل گل راعی فقط یک بار در سال برداشت می‌شود.

See the source image

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های عسل گل راعی با عسل‌های سنتی این است که رنگ تیره و طعم تلخ دارد. از طرفی در سال دو یا سه بار  عسل از کندوها برداشت می‌کنند؛ عسل گل راعی در سال تنها یک بار از کندوها برداشت می‌شود. بررسی این عسل متفاوت در آزمایشگاه تأیید می‌کند که بسیار پرخاصیت و سرشار از ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌های فنول ،منیزیم، پتاسیم و فلاونوئید است.

گونای گونداز زنبوردار اهل ترکیه که خانواده‌اش نسل‌اندر‌نسل زنبودار بوده‌اند؛ برای اولین بار در سال دوهزارونه عسل گل راعی را کشف کرد. در واقع او بود که متوجه شد بعضی از زنبورها می‌روند درون غار. همین موضوع کنجکاوی او را برانگیخت و وقتی به ماجراجویی‌اش ادامه داد متوجه شد که زنبورها در واقع در اطراف غار کندو می سازند و عسل درست می‌کنند. او با همراهی چند صخره‌نورد حرفه‌ای به داخل غار رفت و ۱۸ کیلوگرم عسل مرغوب با خود آورد.

عسل 20 ميليوني هم به بازار آمد +عكس

 

 

مطالب مرتبط