نکاتی که هنگام خرید نبات باید رعایت کنیم

 

 

نبات از آن خوراکی‌هایی است که اگر چه تقریباً در هر مغازه‌ی موادغذایی پیدا می‌شود اما معمولاً به همان اندازه هم تقلب در تولید آن زیاد است تا حدی که مسئولان امر اذعان کرده‌اند نود درصد نبات‌های موجود در بازار تقلبی است. با این اوصاف در ادامه  می‌خواهیم بدانیم که نبات اصل را چطور باید تشخیص بدهیم؟

نبات اصل و غیرتقلبی  چه ویژگی‌هایی دارد؟

به‌طور کلی دو راه مهم برای تشخیص نبات اصل از تقلبی وجود دارد. یکی از روی شکل ظاهری نبات است و دیگری از روی مزه.

خصوصیات ظاهری نبات اصل

مهم‌ترین خاصیت ظاهری نبات اصل این است که بلورهای آن شفاف باشد. تولید‌کنندگان متقلب از جوهر قند استفاده می‌کند. نام دیگر این ماده سدیم دیتیونیت یا بلانکیت است. جوهر قند در واقع پودری سفید‌رنگ است که کاربرد صنعتی دارد و در اصل باید در رنگ‌رزی یا در بازیافت کاغذهای باطله استفاده شود و نه در تولید نبات تقلبی.

جنس نی نبات باید چوبی باشد. نبات با نی پلاستیکی بهداشتی نیست. بسته‌های نبات باید تاریخ تولید و تاریخ انقضا و نشان سیب سبز سلامت داشته باشد که نشان می‌دهد محصول تحت نظارت سازمان غذا و دارو تولید شده است.

 

از کجا بفهمیم که نباتی که می‌خریم تقلبی نیست؟ مطمئن‌ترین روش این است که نبات را مستقیم از تولید‌کننده‌ای بخرید که تأییدیه اصالت محصول از سوی سازمان غذا و دارو دارد.

 

نبات زعفرانی اصل از نظر ظاهر باید به‌رنگ زرد کهربایی باشد. نبات‌هایی که به‌رنگ زرد لیمویی در بازار موجودند، تقلبی هستند. در تولید نبات زعفرانی تقلبی به‌جای زعفران اصل از جوهر زعفران استفاده می‌شود. جوهر زعفران معمولاً در کشور هند تهیه می‌شود.  نبات‌های تولیدی ما که در سایت شهدفام به فروش می‌رسد، نبات اصل سه‌بار زعفرانی است.

نبات گیاهی تقلبی نبات‌هایی هستند که به جای گیاه واقعی در تهیه آن از اسانس و رنگ شیمیایی استفاده می‌شود. اما نبات‌های گیاهی از سایت شهدفام خرید می‌کنید، نبات گیاهی اصل است. ما حتی بعضی از گیاهانی را که با آن‌ها نبات گیاهی تولید می‌کنیم، خودمان در مزرعه می‌کاریم و از آن مراقبت می‌کنیم. نبات‌ گیاهی در طعم‌های مختلف عرضه می‌شود که پیشنهاد می‌کنیم با مراجعه به قسمت فروشگاهی سایت شهدفام خودتان انواع طعم‌ها را ببینید و از آن لذت ببرید، از آن میان و برای نمونه به نبات گیاهی چای سبز و نبات گیاهی گل‌گاو‌زبان اشاره می‌کنیم.

مفتخریم که اعلام کنیم که انواع نبات معما، یعنی هم نبات سفید و هم نبات زعفرانی و هم نبات گیاهی اصل است و تأییدیه‌های آزمایشگاه و تحت نظارت سازمان غذا و دارو سندی است که ادعای ما را اثبات می‌کند.

 

نکاتی درباره‌ی نگهداری نبات

نور و رطوبت بلورهای شفاف نبات را از بین می‌برد.  پس حتماً  نبات را  دور از نور و رطوبت و در جای خشک و خنک نگهداری کنید .بعد از اینکه بسته‌های نبات را باز کردید، بهترین ظرف  برای نگهداری از  آن ظرف شیشه‌ای است.   بهتر است که نبات را در ظروف شیشه‌ای  دربسته و در دمای کمتر از  بیست درجه سانتیگراد نگهداری شود.  از آن‌جایی که نبات با گرما میانه‌ی خوبی ندارد، زمستان‌ها نباید نبات را در محلی نگهداری کنید که وسایل گرمایشی روشن است. در آشپزخانه هم حواستان باشد که ظرف نبات را نزدیک  اجاق‌گاز نگذارید.

 

 

 

 

مطالب مرتبط