چای سبز و آنفولانزا

یک مؤسسه‌ی پژوهشی آمریکایی اعلام کرد:
چای سبز در پیشگیری از آنفولانزا مؤثر است.

بنا بر یکی از تازه‌ترین گزارش‌های مجله‌ی پزشکی بیوآرایکس‌آی‌وی که در آمریکا منتشر شده است، نتایج  یکی از تازه‌ترین پژوهش‌های علمی در آمریکا حاکی از آن است که چای سبز حاوی ماده‌ای است که مانع تکثیر ویروس آنفولانزا در بدن انسان می‌شود و می‌تواند از ابتلای شدید به آنفولانزا جلوگیری کند.

بنا بر این پژوهش آمریکایی اپی گالوکاتکین گالات (EGCG)موجود در چای سبز مانع از این می‌شود که ویروس آنفولانزا به غشای سلول‌های بدن انسان بچسبد. ACE2 آنزیمی است متصل به غشای سلولی برخی از سلول‌های بدن از جمله سلول‌های ریه، شریان‌ها، قلب، کلیه‌ها،روده ها و مخاط.  در بیمارانی که به آنفولانزا  و به‌ویژه  نوع شدید آن مبتلا می‌شوند، این آنزیم در نقش گیرنده‌ی ویروس آنفولانزا  عمل می‌کند. در بافت‌های مختلف وجود دارد و از پیشرفت و تکثیر ویروس آنفولانزا در بدن بیمار جلوگیری می‌کند.  فعالیت این آنزیم در ریه‌ها بیش از سایر اعضای بدن است.

 

یکی از مهم‌ترین دلایلی که چای سبز، این نوشیدنی مفید را در جمع نوشیدنی‌های کم‌مصرف در بین ایرانیان نگه داشته، طعم تلخ آن است. خوشبختانه تلخی این چای برطرف‌شدنی است و پیشنهاد ما برای شما نوشیدن چای سبز به‌همراه  نبات  سفید یا نبات زعفرانی شهدفام است.

دوست دارید به توصیه‌ی پژوهشگران گوش کنید اما حال و حوصله‌ی دم کردن چای سبز ندارید؟ ما برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم: نبات گیاهی چای سبز شهدفام!
کافی است نبات گیاهی چای سبز شهدفام را در لیوان آب جوش قرار دهید و سلامتی را به خودتان هدیه بدهید.

مطالب مرتبط